dinsdag 4 oktober 2011

Hersenen in actie, sociaal constructivisme,woensdag 28-09-2011

Wat was nieuw voor je?
Het begrip constructivisme was nieuw voor mij en dus ook in combinatie met het woord sociaal. Dmv van een schema dat tijdens de les uitgedeeld werd heb ik meer inzicht gekregen in de bestekenis van het woord.

Ook zijn we tijdens de les weer dieper ingegaan op verschillende leervormen en onderzocht welke leerstijl je zelf toepast. Ik zelf ben een beslisser en een denker. Tijdens het college kwam naar voren dat leraren vaak een doner zijn, dit was bij mij dus helaas niet het geval.

Wat heb ik geleerd?
Dat de volgende communicatiemiddelen voor een leerkracht belangrijk zijn:
O - Oogcontact

O - Ontspannen houding

P - Positieve positie

G - Gericht op andere

A - Aanraken (Dit is per school verschillend)

A - Aanmoedigende signalen

S - Spiegelen
 
L- Lachen
 
Wat ben je van plan met deze nieuwe kennis / inzichten te gaan doen?
De geleerde kennis te gebruiken tijdens mijn stage maar ook tijdens mijn manieren van studeren en voorbereiden. Ik zal bijvoorbeeld tijdens mijn stage rekening houden met het loopgaas model.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten