woensdag 7 september 2011

hersenen in actie college 2, dinsdag 6 september 2011

Wat is er nieuw?
De manier waarop de stof aan ons studenten werd aangeboden is nieuw voor mij bijvoorbeeld door middel van een quiz. Verder zijn we vandaag dieper op de stof ingegaan, dit was veel nieuwe interessante stof. de reader die hoort bij dit project bevat veel interessante nieuwe stof voor mij. Het maken van een mindmap was nieuw voor mij, ik ben erachter gekomen dat dit heel makkelijk is om de stof voor jezelf op een rijtje te zetten.

Wat heb ik geleerd?
Ik heb veel geleerd over hoe de functies binnen de hersenen verdeeld zijn, het plaatje van de hersenen dat uitgedeeld werd in de klas was erg duidelijk. Ik had dit plaatje ook al op bb zien staan maar ik kon het zelf niet uitprinten dus het kwam goed uit dat het uitgedeeld werd.

Ook het schema over het geheugen: kortetermijngeheugen> verwerken> werkgeheugen> Langetermijngeheugen> emoties heeft voor mij veel duidelijk gemaakt. Vooral het verschil tussen het lange en korte termijn geheugen.

Wat ga ik doen met de nieuwe inzichten?
Ik heb tot nu toe de reader vluchtig doorgelezen, daar zal ik mij zeker meer in gaan verdiepen, de stof is erg interessant en het is duidelijk geschreven. Ook ga ik zoals de opdracht zegt een hersenvriendelijke les maken voor de bovenbouw volgens de gestelde eisen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten